Chanel har, som er et af de store modehuse, skabt deres eget selvstændige medie, som de her har valgt at kalde Chanel News. Herigennem skaber og udgiver de originalt indhold, som er informative og inspirerende nyheder omkring det legendariske brand.
På deres site www.chanel-news.com finder du relevant baggrundsmateriale, som bl.a. backstage MAKING THE AD, runwaybilleder og insider show news, som magasinerne og andre medier normalt udgiver. Meget interessant.
Jeg synes, det smarte ved denne nytænkende strategi er, at dette kreative og innovative tiltag, skaber en anden, eller rettere en ny form for interesse for brandet, samt får spredt budskabet ud af bl.a. folk, som mig, der blogger det ud i internettet og forsætter med at skabe genkendelse, begær og til sidst et køb af produktet.
Der hersker ingen tvivl hos mig, om hvem jeg ser op til og bliver inspireret af. Det står endda sort på hvidt i min blå bog fra gymnasiet.
Tjek det ud og lad dig inspirere...
HEy
ReplyDeleteDet kommer lidt bag på mig at Chanel "først" skaber det nu og ikke tidligere. Andre brands indenfor sport har gjort det siden 2006 og har kun rykket positivt frem siden...da det jo skaber et nyt tilhørs-forhold ml. navnet og deres målgruppe. So thumps up!
/Frederik
http://new.frederikjimenez.com/
Hey Frederik,
ReplyDeleteTak for din kommentar. Dejligt at høre, at folk har en mening.
Og tak for din info, som jeg ikke var klar over. Altid fedt at blive inlighten.
Here is what I think..
Hvis man tænker tilbage på hvordan markedet så ud i 2006, da vi oplevede højkonjuktur, da kendte vi alle til Chanel og folk foretrak det prestigefyldte brand, så folk lagde deres penge der uden at blinke, selv unge mennesker. Årsagen er, at vi selvfølgelig havde flere penge mellem hænderne. Men det finanskrisen har gjort, siden den ramte os tilbage i 2008, er at forbrugerne måtte lægge deres købervaner om, hvis ikke opgive nogen af deres kæreste vaner, som der ikke er råd til længere. Det har bl.a. påvirket efterspørgslen hos en del virksomheder og også Chanel. Så jeg mener, at det var et strategisk fordelagtigt tidspunkt for Chanel, at launche den på det tidspunkt, fordi målet var at øge salget med et innovativt markedsførings tiltag. Men om det var af andre grunde, må jeg lige dykke længere ned i :)